Indledning

 

Dette eksamensprojekt i el-teknik A omhandler en intelligent og interaktiv legeplads. Formålet med legepladsen er at motivere børn til fysisk leg samt læring. Vha. modulbaseret fliser vil en række spil være mulige for børnene, både inden for sansestimulering og sjov samt inden for læring. I denne rapport fokuseres der på et matematikspil, som stimulere børnenes labyrintsans. Matematikspillet opsætter et regnestykke, og svaret gives ved et hop på den rigtige trykfølsomme flise. Denne teknologi er inddelt i tre hovedpunkter. De tre hovedpunkter består af den trykfølsomme flise, styringen af flisen samt selve hovedcenteret, hvor spillet foregår. Den trykfølsomme del består at strain gauges, som via Wheatstones målebro og en differentialforstærker videregiver et signal til en PIC-controller, når flisen trykkes på. Dette signal kan sendes med en seriel forbindelse til en Arduino, som kører matematikspillet.

 

(Uddrag fra projektets tilhørende rapport)

EL Eksamensprojekt

Copyright @ All Rights Reserved